Generációk

Szombaton a gomba szakellenőr pultjánál megjelent a következő gombász generáció első képviselője. Egy kilenc éves fiúcska érdeklődött a gombák után, mert környezetismereti órán a tanító beszélt róluk. A gomba szakellenőr direkt a gyerekek miatt tart a pultján egy színes rajzokkal illusztrált füzetet. A kisfiú megvetette a szüleivel az alap gombaismertető füzetet, és ezzel egyértelmű jelét adta, hogy a gombák komolyan érdeklik. Jó volt látni, hogy a jövő már készülődik, hogy egyszer átvegye tőlünk a stafétabotot. Három gombász generáció állta körül a pultot, egyik oldalán a szakellenőr, szembe vele a kisfiú és oldalt Én.
Ha minden jól megy, jövőre elvégzem a szakellenőri tanfolyamot, és végre enyém lesz a jelen. Ideje átvennem a stafétabotot, hiszen a minap döbbentem rá, hogy a jelenbe értem és nekem kell aktívan alakítanom a szűkebb világomat. Ez a felelősség és az idő felismerésének pillanata volt. Eljött az én időm. Ezért tudtam rácsodálkozni a következő generációra, és végignézni az élet lépcsőfokain.
Jó tudni, hogy a leendő gombászok is pont ugyanolyan lelkesek mint én voltam kislányként, amikor először határoztam meg egy szabadból gyűjtött gombát, a gyapjas tintagombát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése