Heti ötven meglegyen

A héten kijelöltem magamnak, hogy legalább ötven kilométert kell mennem. A kevés mozgás az egyik oka az elhízásnak. Megdöbbentően keveset mozgunk és túlságosan kalóriadús élelmet veszünk magunkhoz. Sajnos az örömtelenség enyhítése nassolással észrevétlenül pakolja fel a grammokat az emberre, amikből pár év alatt tíz kiló plusz lehet, vagy több is. Szomorú látvány a sok túlsúllyal küzdő. És nem az esztétikai ok a zavaró, hanem az egészségügyi kockázat, aminek kitesszük magunkat az elhízással. A testünkön mindig találhatunk kifogásolható részeket, mert magunk se tudjuk, hogy mit jelent a tökéletes. Azonban egyben biztos vagyok, a túlsúly olyan teher, amire nincs szüksége a testünknek. Ezért nekilódultam és mindennap minimum öt kilométert mentem, de inkább többet, próbáltam bővíteni a napi körömet. Ha csak nincs komolyabb bajom, akkor napi ötöt megyek. Ez az egyik tevékenység, amihez kiskorom óta ragaszkodok. Jó sok napi séta. Ennek köszönhetem, hogy nem végzetesen csak "kicsit" híztam el. De ez a tíz kiló is zavar. Rossz helyre rakódott le, növeli a szívinfarktus esélyét. A nőknél ráadásul az infarktus álcázva érkezik, és a harmadik, negyedik végzetes lesz. Mert az első pár még elmegy "gyomorgörcsnek". Tehát nem, a saját érdekünkben nem szabad elhízni. A fogyásnak egyetlen működő receptje van: kalóriadeficit. Persze tudom, hogy a nassolás trükkös, mert az agyban kialakult jutalmazó kör átkozottul makacs és szinte önjáró, főleg mert a stressztől kimerülten észre se vesszük, hogy éppen  édességgel tömjük magunkat. Ezen segít a munkanélküliség, semmi jövedelmemet garantáltan nem nasira költöm, hanem a legszükségesebb alap élelmiszerre. Tökéletes lehetőség adódott a fogyásra. Minden rosszban van valami jó, avagy nézőpont kérdése az élet napos oldala. 
A heti terv összejött a mai gombatúrával. Öten gombásztunk a Béli-hegységben. Bár éppen csendesebb a termőhullám, de találtunk ezt-azt. Még gyógyhatású pecsétviaszgombát is tölgyesben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése