Napsugaras gombaportré

A sugaras likacsosgomba Polyporus alveolaris termőrétege hálás fotótéma. A nagyméretű pórusnyílások látványosak. Az egész gomba kedves a szemnek és a szívnek, mert narancssárgás, sötét pikkelykés kalapja és fehéres termőrétege együtt szép duót alkot.
A magányos gombát egy tölgy ültetvényben találtam. Színe miatt könnyen észrevettem. Kicsit csaltam, mert felemeltem az ágat, hogy le tudjam fotózni.
A vasárnapi túrám során találkoztam a kicsi likacsosgomba óriási termetű rokonával is, a pisztricgombával Polyporus squamosus. Termőtestei öregek voltak, így csak "találtam" fotót lőttem, aminek nincs esztétikai értéke.
A fotózások során küzdenem kellett az öreg kompakttal. Jó lenne egy fiatalabb, nagyobb tudású gép, amivel minőségibb fotókat készíthetnék. A szemem megvan a fotózáshoz, csak a jobb technika hiányzik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése