Búcsú az Őrségtől

Az utolsó éjszakámat töltöm a Kosbor panzióban. Csütörtökön visszatérek dél-keletre, az Alföldre, hol nem terem vargánya és a fajgazdagság jóval kisebb. A magyar és szlovén erdőkben csodás gombákkal találkozhattam, amiket sosem láthattam volna, ha nem jövök el az Őrségbe. Ez volt a negyedik alkalom, hogy itt gombásztam. A nagy út mindig megéri a belefektetett energiát, mert tömérdek élménnyel térek haza. Idén a kitartásomnak még nagyobb gyümölcse lett, mert végre vargányázhattam, kb. hat kilót szedtem a gombák királyából, az ízletes vargányából Boletus edulis. Természetesen rokonai, a többi fehér húsú tinóru is földi kincs. A váratlan találat nem várt gondot produkált, tartósítanom kellett a gombát. Az aszalást választottam, amihez viszont be kellett szereznem egy aszalógépet. Körmendig mentem a masináért. Megérte, mert minden gombát megszárított. A szép aszalványt két darab három literes üvegbe tettem. Ennyi vargányám még sosem volt, és nem tudom, hogy mikor lesz.
A gondok és bosszúságok ellenére csodás napokat töltöttem az Őrségben. Ha lesz rá lehetőségem, jövőre visszatérek.

1 megjegyzés:

  1. Hát ott biztos szép gombák lehetnek!
    Egyszer majd én is elmegyek arra fele!
    Itt fejér megyében sajna nem sok minden van :)

    VálaszTörlés