9 év

2010 októberében írtam meg az első bejegyzést, A föld húsa a gomba címmel. Egy évig a megszűnt Freeblogon publikáltam. 2011 novemberében indítottam újra a blogot a Blogspoton. Újra feltöltöttem a gépről néhány régi írást, de nem az összest. A Freeblogos időszak legtöbb bejegyzése örökre elveszett, például a Színek és Gombák sorozat. A blog csúcsidőszaka 2012 és 2013 volt. 2012-ben tűztem ki magamnak a "minden napra egy cikk" célt. Nagyon pörgettem a blogot, és jól is éreztem magam az anyagkutatás közben. 2013-ban baráti segítséggel el tudtam végezni a szakellenőri tanfolyamot. Gyerekkori álmom teljesült. Sokszor mondogattam Laci bácsinak a csabai piacon, hogy egyszer én is gombavizsgáló leszek. Voltam. De ne szaladjak előre. 2014-ben végre májustól novemberig gomba-túráztam az Erdélyi-szigethegységben. Teljesen elvarázsolt a hegyvidék. 2015 volt a gombász pályám csúcspontja, amikor a könyvtárban húsz előadásos programot vittem végig, és fiókkönyvtárakban szintén előadtam, ennek a címe volt a Viharsarki gombafutam. 2015 novemberétől a gyulai piac gombavizsgálója lettem. Tényleg ez az év volt az igazi.
2016-ban sikerült hosszú évek után szakellenőri tanfolyamot indítani Békéscsabán. Néhány terepgyakorlatot én vezettem. Közben dolgoztam a gyulai piacon. 2017-ben szintén baráti segítséggel befizettem a felsőfokú gombaismereti tanfolyamra, de arra már nem volt pénzem, hogy eljárjak a terepgyakorlatokra, így lemondtam az elvégzéséről. Pénzem sem volt a második évre, és soknak is tartottam a kb. 700 gombát. Kezdtem kiábrándulni a társadalmi munkából, az ismeretterjesztésből. Azért jött még egy marasztaló mentőöv, 2018-ban ismét indult szakellenőri képzés Békéscsabán. Azonban a bejegyzések számán látható, hogy mélypontra kerültem.
2019 májusában felmondtam Gyulán, mert kiégtem. Ugyan még mindig örömömet lelem a természetjárásban, a gombák fotózásában, de rég rájöttem, hogy ennek semmi értelme. Értelmetlenül ragaszkodok a blogoláshoz, a gombászathoz.

 Azonban ne érts félre, látom az eltelt kilenc év eredményeit is. Kreatív, önkifejező, flow időszak volt, de megszakadt az áramlás és nem tudom újraindítani. Elillant. Felmorzsolt az ellentmondás, hogy a maximumot nyújtom, de képtelen vagyok önfenntartóvá válni. Sajnos üzleti érzéket nem örököltem a felmenőimtől, csak kreativitást. Ez van. Azzal kell boldogulnom, amim van. Mindenesetre a Gombamánia blog életem egyik nagy projektje. Hasznossága megkérdőjelezhetetlen, de funkcióját betöltötte. Jó munka volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése