Mobillal fotózni

Bármennyire hihetetlen, de a mezei katáng virágát a 2016-os alap okostelefonom egy darab, öt megapixeles kamerájával örökítettem meg, nem a Canon kompakttal. Az előző bejegyzés három képe is a telefonnal készült. Rendkívül népszerű a mobilos fotózás, hiszen hétköznapi lóti-futi közben jelentősen egyszerűbb a telefonnal kattintani. Én is csak kikapom az ingzsebemből, feloldom a képernyőzárat, bekapcsolom az Open Camera alkalmazást, beállítom a témának megfelelő értékeket, és célzok-"kattintok", vagyis megérintem a kék kamera jelet a kijelzőn. Mostanában használok egy pici trükköt, égve hagyom a mobil ledjeit. Vakuzni nem szeretek. Jobban bevált a téma folyamatos megvilágítása. A katángvirágot is így kaptam le. Oldalról jött rá a napfény, fentről a ledek világítottak rá. Meglepődtem a végeredményen. Ez olyan jó kép lett, hogy beállítottam a laptopom hátterének. 
 A keresztespókot szeptemberben szintén az alap okostelefonnal kaptam le. A mai telefonok a dupla, tripla kamerarendszereikkel még inkább segítik a mobilos fotózást. Ezek a képek szabvány fotóméretben kinyomtatva is jól mutatnak. Nagyon egyszerű szabályai vannak a képkészítésnek. Bármennyire csábít a gyorsaság, jó téma láttán lassulj le, és pontosan célozd be, ne remegjen meg a kezed. Ha elsőre nem sikerül, nyugodtan próbálkozz többször. Bátran használd az Open Camera kínálta számos beállítási lehetőséget. Próbálgasd azokat. Meg fogsz lepődni, amikor észreveszed, hogy mennyivel szebbek lettek a fotóid. Ismerkedj meg a fotózás műhelytitkaival, számos kezdőknek szóló szakkönyv van. Én ezt olvastam el, és segített jobb fotókat lőni. Hidd el, örömtelibb lesz a kattingatás, ha tudod, hogy mit csinálsz. 
 Az ördögcérna egy centis virágát szintén az egyszerű okoskámmal fotóztam le. Ez egy jó kihívás volt a virág kis mérete, a késő délutáni kevesebb fény miatt. Ráadásnak gyenge szellőben picit mozgott is. De türelmesen próbálkoztam, néztem vissza a képeket és ennél elégedetten bólintottam. Sikerült! Canonnal nehezebb lett volna, mert súlyosabb és jobban remegett volna szabad kézben. Természetesen a Canon képminősége jelentősen jobb és a játszhatok a mélységgel is, de hétköznapi helyzetekben jól helytáll a mobil is. Legyél kitartó. Az örömért meg kell dolgozni, de megéri. Nekem rengeteg élményt ad a fotózás és pezsdítő, amikor visszanézem a kedvemre való képeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése