Mai találat

A hónap utolsó napján elmentem összeszedni a maradék cseh kucsmagombákat Verpa bohemica. Bőven tudtam gyűjteni, idén nagyon jó szezonja volt a szeszélyes időjárás ellenére. Érdekes, hogy a gombák zömmel az avar alatt maradtak, és a levelek közt nőttek meg hatalmasra. Amiknek normálisan megnyúlt a tönkje, azokat mind fagykár érte, és süvegjük jóval kisebb volt a takarásban lévő termőtesteknél, amik közül sokan 6cm magas kucsmákat viseltek. Valószínűleg a sok víztől lettek hatalmasak. A kosár aljába terített újságpapír percek alatt átázott.
A cseh kucsmagomba kevésbé értékes, de ettől függetlenül jól esik a fogyasztása, mert szeretem a friss gombát. Azonban oda kell figyelni a termőtestek állagára, a felpuhult, elszíneződött, kókadt példányokat nem szabad felhasználni. Azok sem jók, amiknek a belsejében narancs-vörös foltok vannak. A cseh kucsmagombát is szeretik a gombabontó szervezetek, penészek és baktériumok. A félig-meddig lebontott termőtest is okozhat ételmérgezést. Alaposan át fogom nézni a gombáimat.
Az utolsó adag cseh kucsmagombás étellel lezártnak tekintem a Verpa bohemica idei szezonját, ami Békéscsaba környékén, a sok éves átlaghoz mérten, nagyon jó volt. Ahová léptem, cseh kucsmagombát láttam. Remek élmény volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése