Filmajánló


O-bi, O-ba, avagy a civilizáció vége O-bi, o-ba. Koniec cywilizacji (1984) az egyik legjobb katasztrófafilm, amit a napokban láttam. Kedvelem a sci-fi témájú könyveket és filmeket. Ez az egyik oka, amiért megnéztem, a másik, hogy pesszimista vagyok a fajunk hosszútávú jövőjét illetően. Ezért a drámai és sötét film teljes összhangban volt a hangulatommal. Ugyan fiktív a helyszín és az esemény, azonban körülnézve a világban számos párhuzamot fedezhetünk fel a film és a jelen között. Az emberek egyre inkább becsavarodnak, hazugságokban hisznek, szemtelenül kihasználják egymást, anyagi élvezeteknek hódolnak és közben biztosak benne, hogy számukra minden jól alakul, megmenekülnek, ha beüt a krach. Elképedve figyelem a kibontakozó őrületet. Számomra nem adott feloldozást a tudat, hogy csak egy filmet láttam és azt kikapcsolva vége is a szörnyűségeknek. Amire gyerekkorom óta vártam, itt van. Javában zajlik egy rendszer haláltusája.

Megjegyzés: Ha a politikusok/vezetők elfogadták, hogy az ember korlátos lény, tehát nem képes felülmúlni önmagát és a leginkább három gyengesége (lustaság, gyávaság, fixált gondolkozás) által irányítható, terelhető lény, akkor értelmetlen a gazdasági növekedés hajszolása, mert egy korlátos lény képtelen a végtelen fejlődésre, törvényszerűen össze fog omlani, ahogy a rendszer is, amiben él és mozog a vezetői akarata szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése