Volt egyszer egy freeblog

2010. októberében a freeblogon regisztráltam, és ott indítottam el a Gombamániát. Sajnos a blogszolgáltató azóta megszűnt, és a szervere leállításával elveszett a blog első éve. Ha régóta olvasod a Gombamániát, akkor ismerős lesz az internet memóriájából előhozott kép, valamikor így nézett ki a blog. Szerencsére azóta sokat változott, jelentősen gyarapodott, és szebb lett. Jó ötlet volt átköltözni 2011. novemberében a blogspotra. Lassan meglesz az ezredik bejegyzés, nyolcszázon túl vagyok, tehát sok anyag van a blogban. Szükségem van egy megbízható blogszolgáltatóra, ami gondosan őrzi a munkámat. Kár, hogy a freeblog feladta, és elillant. Kár, hogy a tartalomszolgáltatókat félvállról veszik, hisz ha ingyenes a szolgáltatás, pofa be nekik. "Enyém a szerver, ha megdöglik, így jártál. Minek dolgoztál ingyen? Fizess a szolgáltatásért, és fizessenek neked is az olvasóid."
Aztán az egyszeri blogger találkozik a problémával, hogy pénze nincs, az olvasóinak sincs, hiszen az interneten az esetek 98%-ban az ingyenes szolgáltatásokat használjuk. Lehetne hirdetőket keresni, de bármelyik rendszert nézem, csekélyke hasznot hoznak, ha hoznak. Marad a non-profit ismeretterjesztés és a jogos aggodalom, hogy a sok munka hiábavaló volt, mert bármikor elveszhet.
Ráadásnak a nyakamba szakadt a hiányzó bejegyzések pótlása. Idén októberben négy éves lesz a blog, tehát hülyén nézne ki, ha nem lennének meg a régi írásaim. "Hogy-hogy négy éves, amikor az első bejegyzés a blogspoton 2011. novemberi?" Gondolhatná a blogra frissen betoppant látogató.
Ezért kezdtem el elsőnek szétteríteni a bejegyzéseket, hogy minden hónapban legyen valami 2010. októbere óta. Majd jönnek vissza egyenként a régi írások. A plusz munka mindig rossz, akkor is ha az ember szívszerelemből művel valamit.

Kiegészítés: Decemberben megváltoztattam a blog url címét, gombaklub helyett gombamania van benne. Sajnos ugyanúgy megtalálták a "kullancsoldalak", így hiába nulláztam le az url cím megváltoztatásával a blogom ismertségét. Kezd elegem lenni.

1 megjegyzés:

  1. Mar nem is emlekszem miota vagyok veled es olvasom cikkeidet, de tudom hogy szinte az elejetol. Tanacsadok tudom mindig kerulnek de mindig utolag jonnek, sose a "balesetek" elott.
    tehat most is csak azt tudom tanacsolni tedd amit en. Havonta egyszer lementem ugy a blog tartalmat (export blog) mint a a sablonjat is (template backup).
    meglepetesek igy is erhetnek, de legalabb nem vesztodik a teljes munka es az idobefektetes. Par cikket konyebb potolni mint a teljes munkat.

    VálaszTörlés