Klub helyett túra

Pénteken lett volna gombaklub, de adódott egy lehetőség erdélyi gombászatra, amit nem tudtam visszautasítani. Azért a kötelességtudat és a gombamánia egy fél órás meccset lenyomott bennem, és az utóbbi győzött. Erős érve volt a fotómon látható vargánya-trió, amit a túrát felajánló ismerősöm hozott Erdélyből. Hétfőn volt odaát, és úgy döntött, hogy pénteken visszatér. Megértem őt. Ezért huszadikán kora reggel elindulunk és meg sem állunk Biharfüredig. Kíváncsi vagyok, hogy két hónappal később (július huszadikán voltam ott először) milyen gombák lesznek. Persze vonzanak a vargányák is, de jobban örülnék, ha nagy fajgazdagság lenne. Vargányából egy kosárnyi elég lesz. Megtanultam, hogy nem elég leszedni, fel is kell dolgozni a gyűjtött gombát. Rossz vérszemet kapni. Ezért nem vágyom vargánya-dömpingre, csak sok-sok gombafajra.
Ha tehetitek, hétvégén menjetek gombászni. Úgy néz ki, hogy a hónap végéig napos időjárás lesz. Ez már nem befolyásolja a gombák termőtest képzését, mert a párolgás kicsi, a hajnalok párásak, az eddig lehullott esőt jól tudják hasznosítani. Tehát növesztik a termőtesteiket. Azonban a hűvös reggelek, csökkenő talajhőmérséklet már visszaveti a melegkedvelő fajokat; eljött az ősszel termő gombák ideje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése