Gyönyörű emlékeim segítenek a felkészülésben

A Gombamánia közösségi oldalán osztottam meg a 2020-as őszi fotóimat, amiket ott külön meg tudsz nézni eredeti méretben.
Érdemes megtekintened a blog archívumban az akkori bejegyzéseimet, mert négy éve gyönyörű őszünk volt és sok eredményes, élményekben gazdag (gomba)túrát tettem a szülőföldemen.
Négy éve is volt időjárási hullámvasút. Szeptember 21-én még nyári melegben túráztam Dunántúlon, ami nagyszerű túra volt, de már hiányoztak a gombák. A kilencedik hónap végén kezdtek el jönni az esőt adó ciklonok, amik októberre előcsalták a kedvenceimet. Szent Mihály napján pont kellemes, hűvös, csepergő esős időjárás volt. Októberben négy(!) gombabemutató videót is tudtam készíteni, olyan jól alakult a termőhullám. Kár, hogy pont akkor tombolt a Covid-19, így esély se volt gombaklubban bemutatni a termőtesteket.
Sajnos a járvány szétzilálta a kisközösségeket. Közben a közösségi oldalak színvonala is jelentősen romlott, ma már nincs értelme ezen felületeken jelen lenni. A blogom viszont a fő online publikáló felületem és 2010 óta több száz igényes bejegyzést közöltem. Jó belelapozni a hatalmas anyagba és rácsodálkozni, hogy mi mindenről írtam. Jó viszont látni a szép fotóimat. A blog a bizonyítéka az elkötelezett szakmai munkámnak.
A gombákat képtelenség megunni, mert mindig felcsigázza irántuk az érdeklődésemet a várakozás a termőhullámukra. Átnézem az emlékeimet, a korábbi termőhullámok dokumentációját és fellapozom a gombahatározóimat, hogy ismét memorizáljam a ritkább fajok egyedi azonosítójegyeit. Készülök a szezonra. Szombatra már lesz mozgás a csabai gombavizsgálónál. Kíváncsi vagyok, hogy mik lesznek idén az esőre elsőként reagáló gombák, és hogyan alakul a 2024-es kora őszi termőhullám. Remélem, lesz késő őszi is! Irány a természet (maradéka) és örvendjünk együtt a természet különceinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése