A szezonra készülök


Egész délelőtt az Erdők-mezők gombái és a tematikus, füves élőhelyek gombái könyveket lapozgattam. Előbbi segítségével átismételtem a fajlistát a memóriámban, különös tekintettel a fontosabb hasonmás párokra és ritkább fajokra, amik az extrém időjárás hatására bármikor meglephetnek felbukkanásukkal.
A másik könyv azért fontos, mert Békés megye a pusztájáról híres, ahonnan sokszor hoznak nekem tele kosarakat. A füves élőhelyeknek is megvan a sajátos fajkínálata. De a legnépszerűbbek a csiperkék. Ezért az egyik legfontosabb nemzetségünk. A kis kiterjedésű fás élőhelyeinken további csiperkék élnek, amik inkább az erdőkhöz kötődnek. Legalább harmincan vannak. Fejből húszat tudok felsorolni.
Ahogy a könyv segítségével (képzeletemben) a pusztában kóboroltam, eszembe jutott, hogy a "Kétkörösköz gombái" plakát sorozatomból még nincs pusztai tematikájú, és egyből összeírtam tíz gombát, amit plakátra rakhatok. Égkék háttérszíne lesz a végtelen láthatárra utalva. 
Jó a gombákra gondolni. Valóban kapcsolatot jelentenek a természettel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése