Akár egy álomban

Május tizedikén ültem egy fedett buszmegállóban és a kompakttal próbáltam lefotózni a zápor hatalmas esőcseppjeit. Fél órával korábban még a Csabaparkban voltam és gombákat keresgéltem. Kellemes emlék, de hatása egyre gyengül, amint mélyeket szippantok a párás levegőből. Két napja hullámokban jönnek a felhők és öntözik a kiszáradt tájat. Vasárnap pont olyan volt az egész hangulata mint amikor lázas betegen a homlokodra hideg vizes törölközőt teszel és az hamar átmelegedik és megszárad. Vizezheted be újra. Szerencsére nemcsak egy eső adag jött, hanem több, vagyis mostanra lehűlt a táj és ázik a föld. Tegnap egy ismert lakcímén picike nyár-fagomba csokrot találtam. Ez aztán a gyorsaság! - biccentettem elismerően a gomba felé. A linkelt őszi bejegyzésben lévő fajok közül a korhadékbontók hamar előjönnek. Bizony hétvégén már Kétkörösközben is lehet gombászni. A Szigethegységben pedig lent és fent is beindultak az erdők. 1000 méteren az ízletes vargánya terem. Érdemes hosszabb túrára indulni, hogy végre sokféle élményben lehessen részed.
Ha nem mentem volna több ezer kilométert 2008-2019 között gombák után, akkor magam is autóba pattannék, de így öregesen a háztájiban nézek körül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése