Történelmi uszadék: Utazás TÉRben és IDŐben

Uszadék jelentése: valami, amit visz a víz. A történelmi uszadék sorozatomban a folyó az idő, és az uszadék az ősök nyomai a szülőföldemen. Ma alaposan megmártóztam az idő folyamában és hatalmas uszadék halmon igyekeztem átküzdeni magam. Nem sikerült, ki kellett szállnom Kr.u. 150-ben a Munkácsy Mihály múzeum új kiállításából, aminek neve a bejegyzés címében olvasható. A szarmatáknál ledobta az agyam az ékszíjat az addig befogadott nagy mennyiségű adattól. Nagyon élveztem a felfedezést, a történelem könyvének interaktív fellapozását, de a gigászi kódex alaposan megdolgoztatta az elmém izmait. Teljesen elzsibbadtam. Másfél órát töltöttem el a tárlók böngészésével és fotózással. Egy hét múlva tuti visszatérek folytatni a múlt megismerését. Viszek magammal jegyzetfüzetet, mert olyan sok az adat, hogy képtelen vagyok mindet megjegyezni a fotók mellé.
Jó szívvel ajánlom a kiállítást mindenkinek, a csabaiaknak, a megyében élőknek, és a távolabbról érkező látogatóknak! Egyelőre képválogatást közlök a bámulatos kiállításról kedvcsinálónak, de nemsokára részletesebben írok a tárgyakról. Addig is javaslom, hogy menj el és nézd meg személyesen!

Kapcsolódó bejegyzések:
Gondolatkísérlet
Gyulai templomromok
Kunhalmok Békéscsaba határában
Csomorkányi templomrom
Tatársánc
Csabai vár

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése