Három éve csodás volt szeptember

2018. szeptember 15-én fotóztam a bemutató termőtestekkel teli kosarat Doboz-Szanazugban. Az egyik kedvenc kosárfotóm. Gyakorlatilag dugig volt a háztájim karakterfajaival. A termőtesteket bemutattam a gombaklubban és a gyulai piacon is. Idén lehetetlenség összegyűjteni a gombákat. Olyan aszály van, hogy nem tudnak teremni. Csak szórványosan jönnek elő, ahol kaptak egy pici extra vizet. A teljes képhez hozzátartozik, hogy három éve se volt minden rendben, a hónap vége felé kiszáradtak az élőhelyek és totális aszály tört ránk. Amikor elmentem a gombásztársakkal a Természettudományi múzeumban szervezett gombakiállításra, semmit se tudtam magammal vinni, amivel gyarapíthattam volna a kiállítás anyagát. Sőt a szervezőknek az elkötelezett segítőik nagyon messziről hozták a gombákat, valaki még Szlovákiába is átment gombászni. Durva, hogy idén még rosszabb a helyzet. Ha azt hiszed, hogy a klímaváltozás csak a gombászokkal tol ki, súlyos tévedésben vagy. Három éve már kínzott az őszi szárazság, de mégis mennyivel szebb volt a szeptember! Lásd a képválogatást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése