Pötyög a tavaszi szezon

Április 11-én ízletes kucsmagombával lepett meg amatőr gombász a vizsgálóban, 27-én másik gombász egy nagy pusztai kucsmagombával örvendeztetett meg. Készítettem közös fotót a szép termőtesttel. Sajnos a túrája során ezt az egyet találta. A száraz március után, a kicsit esősebb áprilisban csak pötyögnek a gombák. Sok faj előjött, de a kevés csapadék érezteti negatív hatását. Ott tudott több termőtest előbújni, ahol a talajban volt tartalék víz. Ilyen helyről gyűjtött kosárnyi fattyú kucsmagombát szerencsés gombásztárs. A szép zsákmánnyal 25-én lepett meg. Ugyanekkor májusi pereszkét hozott másik gombász. 27-én nemcsak a pusztait láttam, hanem tövisaljagombát és barna csengettyűgombát is. A második képen a fattyú társaságában simasüvegű kucsmagomba van. Ugyanazon az élőhelyen nőtt, ahol a fattyú. Érdemes gombászni, de legyen társad a szerencse, hogy rátalálj a gombákra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése