Föld napjára: végtelen feketeségben kék űrhajó

A ligeti csillagvirágot március 19-én fotóztam Pósteleken. Miközben gyönyörködtem az apró, kék virágcsillagokban másfajta kék csillagokra gondoltam, a hatalmas és forró O és B színképtípusú óriásokra, a Napunk hevesebb és rövidebb életű rokonaira. Sokan ábrándoznak űrutazásról, miközben képtelenek észrevenni, hogy a bolygó az űrben mozog. Nem, véletlenül sem olyan az űr mint a földi óceán, amin jelentősen könnyebb volt áthajózni mint átszelni a kozmoszt. A bioszféra az életfenntartó rendszere a Földnek. Itt alakult ki a fajunk. Megfulladunk, megfagyunk, tönkremegyünk az űrben. Minek hagynánk el a Földet, ami mindennél fantasztikusabb, amit a világegyetem kínálhat nekünk, ami egyébként zord és pokoli hely. Ritka nagy mázlink van a Napunkkal és a bolygónk helyzetével a naprendszerben. Ráadásul a Föld az egyetlen hely, ahol él a ligeti csillagvirág és még sok ezernyi csodás élőlény.
A Plejádok és a Mars közös fotóját március 3-án készítettem. Derült éjszakákon kedvedre gyönyörködhetsz a csillagokban. Ráláthatsz a Tejútra. Miért álmodozol űrutazásról, amikor minden reményed a Földön található? Elég szomorú, hogy értelmes lényekként pont a földi életet emésztjük fel, ami nélkül mi magunk is életképtelenek vagyunk. Nekem nem vonzó az űrutazás, nem ábrándozok marsi kolóniáról. Miért is vágynék a földi sivatagoknál is kietlenebb helyre utazni? Nincs ott semmi. Abszolút téves földi élőlényekként a világűr kolonizálásáról ábrándozni. Ez totál nem olyan mint egyik kontinensről a másik áttelepedni. Amilyen ütemben éljük fel a bioszférát, verjük szét a földi létfenntartó rendszert, esélytelen a fajunknak kirajzani az űrbe. Kihalunk a nagy ugrás előtt. A Föld napja az emberiség jövőjéről szól, de a jövő kapcsán fantazmagóriákat kergetünk. A jelen kényelméért gondolkodás nélkül éljük fel a leszármazottak jövőjét. Miről beszélünk? Nézz magadba, nézz körül és nézz az égre derült éjszakán! Találd meg kérdésemre a választ.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése