Kék paradicsom

A gomba ízű növény hatására kibújt belőlem a hobbi kertész, és az interneten bolyongva ráleltem a kék paradicsomra is. Aki olvassa a blogot, sejti, hogy kedvenc színem a kék. Most például egy világoskék nyári ruha van rajtam, és tele a szekrényem kék és lila holmikkal. Ha pedig felnézek a monitorról, a porfogó tévé (évek óta nem kapcsoltam be) tetején a legújabb kék fadarabomat pillantom meg.
Számomra a kék a bölcsesség, a tudás, a világos gondolkodás színe; a tiszta égboltot juttatja eszembe. Sötétebb árnyalatai a közeledő éjszakára, a mélységekben rejlő kifürkészhetetlen titkokra utalnak. Imádom!
Ezért van külön rovata a kék/kékes termőtestet növesztő gombáknak. A kékben pompázó természet különceinél extrémebb tünemény kevés van. Azért a kék paradicsom majdnem eléri a kék gombák szintjét extremitásban. Néztem is nagyot, amikor megláttam a képet. Elég érzékeny a szemem a fotómanipulációra, így egyből feltűnt, hogy valódi felvételt látok. Beírtam a googleba: blue tomatoes. A képen látható növény természetes nemesítés eredménye, vad, kicsi, kékes bogyójú Solanum lycopersicum változatokkal keresztezték a termesztett fajtákat. Eddig is nagyon változatos termésű volt sokak kedvenc zöldsége, amit én is kedvelek, de a kékes árnyalatú bogyójúval még inkább gazdagabb lett a fajtakínálata. Az Indigo Rose valóban a természet és nemesítők közös munkája. Ugyanolyan természetes mint a kertemben évek óta megtalálható Svéd kék nevű krumpli Solanum tuberosum fajta. Mindketten az antociánoknak köszönhetik extrémnek ható színűket.
Jó kérdés, hogy Magyarországon van-e kék paradicsom, foglalkozik-e valaki a termesztésével.


Megjegyzés: A képet innen vettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése