Rézrozsdaszínű csészegomba


A rézrozsdaszínű csészegomba Chlorociboria aeruginascens az egyik kedvencem, mert ritka színben pompáznak apró csészéi, zöldeskékek, akár a rézrozsda. Érdekes tulajdonsága, hogy gombafonalaival megfesti a fát, ami kékes-zöldes lesz. Ha nincsenek kint a termőtestei, akkor is felismerhető a táptalajáról. Először május közepén találtam színes fadarabokat esős időben. Most szombaton szintén kiadós esők után voltunk, amikor észrevettem az erősen korhadt, kéreg nélküli, kékes fadarabokat. Némelyik annyira korhadt volt, hogy szétmállott az ujjaim közt. Aztán egyre többet találtam és néztem át, míg végül egy nagyobb darabon megláttam a picike csészéket. Csodás gombácska. Az egyik legszebb.
Hasgombászni jó, de még jobb, mert a gombászat élményét gazdagítja, ha észreveszed a gombák szépségét, kicsikét és nagyokét egyaránt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése