Egy kiállítás képei


Tavaly elmaradt, de idén kiválogattam az éves képanyagomból húszat és 21x30-as méretben, 280 dpi-s felbontással elvittem a fotószaküzletbe, ahová még a héten visszatérek a kinyomtatott fotókért. Hétvégén kimegyek Póstelekre a kutatóházhoz, aminek az étkezőjében lesznek kiállítva. Ott most is a képeim vannak 2018-ból. Ideje a cserének. 2019-ben is bőven lőttem szép képeket, kicsit sajnálom, hogy azok közül egy sem került fotópapírra. A fotókat a Canon PowerShot A630-assal készítettem. A húsz kép mindegyike abszolút kedvencem, nincs köztük sorrend. Csak azért raktam első helyre a rózsáskalapú tinóru bébiről július másodikán lőtt fotót, mert ennél éreztem a leginkább, hogy tökéletes a pillanat.
A kerti tintagombát június huszonegyedikén örökítettem meg. Nagyon gyakori gombácska, mégis teljes harmóniában volt a környezetével. Nagyszerű élőhelyi képet adott nekem. A hársfavirágot én raktam rá, mert a gombacsoport mellett hevert. Kis hawaii életérzést akartam a képbe csempészni a virággal, akár egy frangipáni hajba tűzve. Imádok az avarszinten szöszmötölni. Megnyugtató mikrovilág.
A díszes tarkalepkét május hatodikán találtam Pósteleken. Az év egyik legjobb meglepetése volt. Nagyon becses védett természeti értékünk. Úgy meglepett, hogy külön bejegyzést szenteltem neki.
A bókoló zsályához május tizennyolcadikán mentem el. A fokozottan védett növényünkről régóta tudok, mégis idén szántam el magam a felkeresésére. Nagyon pici az élőhelye, jobb nem háborgatni a páratlan kincset. Ez egy zarándoklat volt. Örültem, hogy életemben egyszer láthattam.
A nyári tőzike régi álmom volt, és 2020-ban április tizedikén ráleltem a Hármas-Körös keskeny hullámterén. A megye legnagyobb fájához sétáltunk el Atival. A hatalmas nyárfa és a védett virág együtt pompás élmény volt. A szülőföldem idén szinte mindegyik kívánságomat teljesítette.
A tavaszi hérics védett, de jóval gyakoribb mint extrém ritka rokona az erdélyi, amit már háromszor láttam, míg a tavaszihoz idén először mentem el április 12-én. A kígyósi pusztában található nagyobb állománya. Pont időben csíptem el, a felénél járt virágzásának. A képválogatásban a bimbós héricsek a fokozottan védett erdélyiek!
A védett süngombát gombásztárs találta Pósteleken, amihez kicsivel később én is elzarándokoltam december harmadikán. Az idei év gombás élményei közül a süngombáé a legnagyszerűbb, de közel van hozzá a szintén védett laskapereszke megtalálása Gyula belvárosában, aminek fotóját szintén beválogattam a kiállítás anyagába, amiben 12 védett élőlény van összesen, a képek felsorolásánál jelzem nagy v betűvel: ligeti csillagvirág V, erdélyi hérics V, kardos madársisak V, fehér madársisak V, kétlevelű sarkvirág V, széleslevelű nőszőfű V, tölgylevél gubacsdarázs lárvabölcsője, hamis céklatinóru, gyűrűs tuskógomba, kígyógomba múmia, déli tőkegomba, petrezselyemgomba, laskapereszke V.

Melyik a kedvenc képed a húszból?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése