Vécékefe mint életfa

A provokatív cím nem véletlen, mert szeretném egyszer és mindenkorra eldönteni a műfenyő vs. igazi vitát. Ismerve a műfenyő történetét, hogy évtizedeken át vécékefe gyártás mellékterméke volt, otrombának tartom, hogy az ünnep legfontosabb szimbóluma műanyagból készüljön. Az örökzöld fenyő az életfát jeleníti meg. Hogyan néz ki, hogy műanyagból legyen? Nem érzed visszásnak?! Vagy ez egy akaratlan őszinte beismerése lenne a műanyag világunknak, hogy minden mű, az áhítatunk is hazugság, a családtagoknak szóló színjáték?
Sosem állítanék műfenyőt. Ha nem volt pénzem teljes fára, akkor ágakat vásároltam és azokat díszítettem fel. Aztán megtaláltam a legjobb megoldást és 2017-ben vettem egy cukorsüvegfenyőt, ami a nyitóképen látható. Három éve így nézett ki. Azóta jóval nagyobb cserépbe lett átültetve, hiszen sokat fejlődött. Csak a verandáig hozom be, ami fagymentes, de hűvös. Tökéletes a fenyőnek, ami igazi kerti növény. Nem bírja a meleg szobai körülményeket! Könnyű díszeket rakok rá szellősen, hogy ne terheljem ágait. Nagyszerűen néz ki karácsonyfaként.
2018 decemberében már írtam a műfenyő vs. igazi témában. Nem akarom ismételni önmagam, inkább linkelem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése