A megye legnagyobb fájánál

A Dendrománia oldalnak köszönhetően pár éve tudom, hogy Köröstarcsa közelében a hullámtérben található Békés megye legnagyobb fája, a tíz méter törzskörméretű fekete nyár. Azóta tervezgettem, hogy egyszer felkeresem. A járvány miatt csak a háztájiban tudok mozogni Atival, így eldöntöttem, ideje a helyi célokat kipipálni. Hiába élek több mint négy évtizede, meglepően sok fehér folt van még mindig a megyében, ahol nem jártam. Látni akarom az összes természeti értékét a szülőföldemnek. Úgy érzem, az utolsó generáció tagja vagyok, aki még megismerheti a múlt kincseit. Változik a világunk és sok minden el fog veszni. Mondtam Atinak, hogy milyen különös, ahogy az idő rétegei feltorlódva egyszerre figyelhetők meg a megyében. Az egykori grófi gazdaságok maradványai, a volt téeszek telepei és a mai gazdálkodók telephelyei. Ahogy a településeken egyszerre vannak omladozó romok, öregek lakta parasztházak, kockaházak és modern otthonok. Ez a feltorlódott idő egyetlen gátszakadás nyomán fog eltűnni. Törékenyek vagyunk, akár az erdő tavaszi virágai. De még az óriás fáinkat sem kíméli a változás. Szerencsére a legnagyobb jó egészségnek örvend. A nyitóképen a vastag törzse a háttér. Örülök, hogy Atival felkerekedtünk és meglátogattuk. Atinak is leesett az álla. A harmadik és negyedik képen szintén az óriás van. Jól jelzi méreteit a körülötte álló többi fa. A hullámtér kedvelt élőhelye a fekete nyárnak. Könnyen lehet, hogy rejtőzködnek még hatalmas példányok a Körösök mentén. Aminek külön örültem, mert szintén régóta vágytam látni, a nyári tőzike. A Körös-Maros Nemzeti Park Körös-ártér részterületén lepett meg. Védett növényünk. Tilos felszedni! A nemzeti park területén mindent a szemnek, semmit a kéznek szabály érvényes.
Ez egy gyönyörű túra volt. Lásd a fotókat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése