Erdőtüzek a Biharban és a Béliben

Télen a hírblokkokat uralta az ausztrál tűzvészekről szóló tudósítás. Sokkoló volt látni, hogy mennyi állat pusztult el. Azonban bekapcsolt a hamis én-védelmi önámításunk, hogy szörnyű, ami történt, de ez minket szerencsére nem érint. Mostanra országos lett a tűzgyújtási tilalom, így ideje beismerned, hogy tévedtél. Ami igazán rossz, hogy amitől tartottam ősszel, bekövetkezett. A hegyvidéken is fellobbant a tűz. Ráadásnak közel a kedvenc erdőimhez. Írtam róla ősszel, hogy mennyire száraz a Bihar, és a Béli. Ugyan novemberben odaát is esett az eső, de ez és a téli csapadék együtt sem tudott enyhíteni a szárazságon. Láttam gombásztársaktól téli túrafotókat a Biharból. Meghökkentett a vékony hótakaró. Rossz előérzetem támadt. Ami tetézi a bajt, hogy felpörgött a fakitermelés. A megbontott, irtott erdő képtelen lesz párásítani és esőt generálni. A klímaváltozás nagyobb léptékű anomáliáit nem fogja tudni enyhíteni. Ördögi spirál indul el. Aminek a végén mi mindannyian megszívjuk. Ne a koalát, vagy a bolond Gombamániát sirasd, hanem magad miatt aggódj, és cselekedj.

Megjegyzés: A fotó Nyugat-Ausztráliában készült még tavaly decemberben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése