Különszám, és 2000. bejegyzés

2018 után ismét elkészítettem egy magazin számot, amit online publikáltam, akárcsak az előző négyet. A címlapján olvasható a témája: A ligeterdő értékei.
Békés megyében a keményfás ligeterdő volt az erdő és annak származékaiban lettem gombásszá. Jól ismerem a természeti értékeit, amik közül többet bemutatok a különszámban. Én gombászként és kis kamerával a talajszint mikrovilágát tudom megörökíteni, tehát kedvenceim zöme odafigyelést igénylő kicsinység. Azonban igen fontos szerepük van az erdő életében. Bár a gombák termőtestei tényleg kicsik, de maguk a gombák, az élőlények talajban rejtőzködő óriások. Hiszen a gyökérkapcsolt fajok akár több fát is összeköthetnek, de a korhadékbontók szintén óriásira nőhetnek, például az óriás tölcsérgomba idős tenyészteste fél kilométer átmérőt is elérhet. Tehát a méretek becsapósak.
Különös hely az erdő. Lehet, hogy ezért berzenkedik tőle a modern ember. Pedig egy szép, ligetes erdő nyugtatólag hat, és pihentető a felfedezése. Nekem mindig öröm a zöldben lenni. Remélem, sikerül átadnom az üzenetemet, hogy mennyire fontos a fás vegetáció és mennyire jó lenne másként tekinteni rá, nemcsak faanyagot látni benne és jobban kímélni!


Egészen más. A tegnapi bejegyzés lett a 2000. vagyis a tíz évvel ezelőtt kitűzött egyik cél teljesült. Októberben elérem a második célt, a blog tizedik évfordulóját. 2010-ben kezdtem el vezetni. Jó kérdés, hogy mivel ünnepeljem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése