Miről álmodik Gombamánia?

2019. június 25-én fotózott le gombásztársam a Béli-hegységben a gombatúra végén a tudományos kosárral. Másnap klub volt, oda gyűjtöttünk bemutató termőtesteket a sok-sok ehető gomba mellett. Csodálatos nap volt, pont elcsíptük a vargánya termőhullámának kezdetét. Elég volt csak felszaladni a hegyoldalon és már teleszedtük a vászonszatyrokat. Tovább nem kellett menni. Ez volt 2019 egyik legjobb élménye. Idén nem tudom megismételni, mert a hely, ahol a fotó készült a fakitermelés következtében megsemmisült, és a vírus miatt nehézkes a határátkelés. Ettől picit lóg az orrom. Szerencse, hogy az időjárási helyzet megváltozott és negyedéves aszályra megérkezett az esős hónap, ami nem lesz mindenhol kielégítően csapadékos. Legalább Kétkörösköz elázott és hamarosan beindul a várva várt termőhullám. 
Ez pont hat éve készült kép, és a csapat egyik felét örökítettem meg. Introvertált személyiségem ellenére hiányzik a társaim öröme. Életem kellemes emlékei közé tartoznak a gombászás boldog pillanatai, amikor láttam az elégedettséget a többieken, amikor örültek az újabb és újabb jó gombáknak. Hiányzik a közös boldogság megélése. Mit ér az élet enélkül? Nem azért gyűjtöm az anyagot, hogy én magam gubbasszak rajta. Ugyan itt a blogban sok mindent megosztok, de az online lét nem az igazi. Felemészt a bezártság. Tény, hogy nehéz jellem vagyok, de benső motivációm gyermekien ártatlan: megosztani az örömteli felfedezéseket a természeti kincseinkről. Átragasztani a szenvedélyt, az élet teljes megélésének mámorát. Csúcsformában szinte izzok a benső tűztől. Amolyan emberi kályhává változok, ami mellé jó letelepedni. 
Megosztani a természet színeit és ízeit. Megsokszorozni az örömet. Annyi szomorúság van az emberi életben és fájdalom, hogy küldetésem része feledtetni az erdő-mező kincseivel a rosszat és a figyelmet a jóra terelni. Erről álmodozok a gép előtt ülve. Jó lenne a nyarat és az őszt megtölteni közös élményekkel. Hasznosan tölteni az időt és nem parlagon heverni. Hogyan hívhatnám fel magamra a figyelmet? Miként szerezhetnék megbízásokat? Vétek lenne mellőzni engem, és kihagyni életedből a természet csodáinak szakavatott bemutatását. Most még láthatod a földi élet gazdagságát. Ez az igazi csoda. Semmi más nem pótolhatja. Én látom a szépséget és rá tudlak vezetni a gombászösvényre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése