Kora tavaszi örömök

Hatan kimentünk a háztájiba köszönteni a tavaszt. A nyitóképet a martilapu virágáról Pósteleken lőttem. A kép jobb felső részén láthatók elmosódva a többiek. Ekkor hagytuk el a kastélyparkot. Az egyik fekete diósba tartottunk, ahol a sok korhadó bodzán bőven tenyészik a júdásfülgomba, ami egész évben képes teremni. Az enyhe tél és sok eső kedvére való volt, így sokat találtunk. A kucsmagomba esélytelen volt, kedden néztem rá, tényleg hónap közepére lesz szedhető méretű belőle. 2007-ben ismertem meg a fajt, azóta sokszor gyűjtöttem és ettem. Az újdonság varázsa elmúlt, de mivel az első ehető gomba, így dokumentálom évről évre a szezonját.
Délelőtt kicsit sütött a Nap, de délre beborult, mire Szanazugba értünk. Reméltem, hogy napos idő lesz végig. Viszont a felhős időben szebb új képet sikerült lőnöm a ligeti csillagvirágról. Ha valaki észak-keleti, a Sóstói-erdőben a nemzeti ünnepen csillagvirág számlálás lesz. Öröm, hogy van hely, ahol jobban megbecsülik a picikéket. Bár meleg lesz jövő héten, de még lesznek virágzó tövek. Ha látni szeretnéd a kora tavasz első őshonos virágját, érdemes kimozdulnod a városból és túráznod. Én biztosan ismét terepre megyek. Nem tudok betelni a tavasz varázslatával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése