Kezdődik a buli

Naplemente után fotóztam le a déli égen fejlődő hatalmas zivatarfelhőt. Azonban nemcsak ez az egy tartózkodott az égen, északra szintén kialakult egy, de ment tovább észak-kelet felé, amerre a déli párja is igyekezett. Hazaérkezve megnyitottam a radartérképet és órákon át követtem a zivatarok mozgását. Aztán kialakult egy összefüggő és tekintélyes méretű felhőmező, amire nem számítottam. Erről nem írt az előrejelzés, keddre és estére elszórt zivatarokat ígért. Azonban ez egy remek meglepetés volt, mert nagyon kellett az eső. 
Vasárnap kimentem Póstelekre, ahol sok gomba él, de egy picurka likacsosgombán kívül más nem mutatkozott. Hétfőn bejártam Békéscsabát, és egy darab pici ízletes csiperke, valamint két darab ráncos tintagomba jelezte, hogy próbálkoznak a kedvenceim, de minden hiába, nem kaptak elég esőt. Katasztrofális a helyi szezon, de ezen változtatni fognak a zivatarfelhők. Az elkövetkező napokban végre megkapjuk a régóta várt égi áldást és két hét múlva helyben is boldogan fogok futni a gombák után. Lesznek bemutató gombák a gombaklubban, és lesz értelme háztáji túrát szervezni és kivinni a csapatot terepgyakorlatra.
Egész este hallgattam az esőt, néztem a felhő-felhő villámokat és mosolyogtam. Kedvemre való időben gyönyörködtem. Hamarosan szabadon engedhetem a gombamániámat és boldogan vetődhetek rá a kedvenceimre. "Hol a gomba?
"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése