Helyzetjelentés

Eltelt a szűkös félév, amikor a gombász a téli készleteiből falatozva ábrándozik a zöld erdőről, a nedves avar illatáról, a nyár arany fénypászmáiról a lombok közt átragyogva és a mohos rejtekben növögető gyönyörű kedvenceiről. Hiába vagyok tapasztalt gombász, a szezonkezdet most is meglepett. Ismét itt vannak a csemegegombák elérhető közelben, és végre sikerrel kereshetem a termőtesteiket. Nagy, megkönnyebbült sóhaj.
Ma kinéztem a piacra, mert tegnap az egyik gombász fórumban megjelentek a somogyi (nyári) vargányák. Gondoltam, elújságolom a hírt a városi szakellenőrnek. A pultjához érve majdnem elvágódtam, mert egy nagy kupac nyári vargánya Boletus reticulatus fogadott. Döbbenten mondtam, hogy "Laci bácsit képtelenség megelőzni." Ráadásnak beindult a sárga rókagomba Cantharellus cibarius, amit én még a vargányánál is jobban kedvelek. Azonban abból csak mutatóba hozott egy marékkal, mert kicsik, most indultak növekedésnek.
Jól ütemeztem be a második erdélyi túrát, mert május 24-re hirdettem meg. A kemény mag csapata már feni a gombász kését és pár nap múlva átrobog a csodás erdőkbe begombászni. Pompás élmény lesz. Fülig ér a mosolyom. A legjobb drog a természet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése