Túrák és gombák

A fotót október 12-én készítettem. Részt vettem a Zöld Csütörtök Természetvédő Kör szanazugi túráján, mely során felkerestük a Sámson-várát. Én voltam a gombaszakértő. Szerencsére voltak gombák, a gyűrűs tuskógombából Armillaria mellea rengeteg volt. Nyomasztóan gyakori gombánk. Aki akart bőven szedhetett belőle. Az egyik Macrolepiota fajból is lehetett gyűjteni. Elszórtan nőttek a közepes méretű termőtestei. Az is lehet, hogy a szárazság miatt kisebbre nőtt nagy őzlábgombák M. procera voltak. A fák közt itt-ott nagyobb foltokban termett az émelyítő pereszke Tricholoma lascivum, ami erős, zavaró illatú, égetően csípős ízű gomba. Ehetetlen. Legalább egy tucat fajt figyelhettünk meg. Sajnos a szeptemberi esők kevésnek bizonyultak, és a hónap végi hideg betörés is ártott a gombáknak. Azonban jó volt terepen lenni és gombákat látni.
A következő gombatúra holnap lesz. Az autónkban van még egy szabad hely. Szarvasra megyünk az Anna-ligetbe. Ott lesz egy gombaismereti túra tíz órától. Reggel kilenckor indulunk a békéscsabai vasútállomástól. A ligetbe a belépő 500 Ft.
Vajon mennyi gombát fogunk találni két hét meleg és száraz idő után?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése