Gombaklub

Délután háromkor a Békés Megyei Tudásház és Könyvtár emeleti terében vártam a gombák iránt érdeklődőket, kezdőket és profikat egyaránt. A mérgező gombákról és a gombamérgezésekről szerettem volna beszélni, de megint egyedül maradtam. Minden bizonnyal rossz az időpont. A helyszín sem igazán jó, mert a könyvtár emeleti tere nyílt és mindig van egy kis jövés-menés.
Lehet, hogy nem kéne erőltetnem a hétvégi találkozókat. A következő június nyolcadikán lenne, de aznap ér véget a gyógynövény tanfolyamom, így inkább arra koncentrálnék. Ezért sem lenne jó. Legyen pénteken, vagyis hetedikén délután öttől hatig? Kellene egy új helyszín is. Hol legyen a gombaklub? Arról nem is álmodok, hogy termet béreljek, mert ilyesféle úri huncutságra még jó ideig nem lesz pénzem. Vagy hanyagoljam a személyes ismeretterjesztést és inkább a blogra koncentráljak? Nekem a blog is jó. Annyira nem létszükséglet számomra és számotokra sem, hogy legyen egy viharsarki gombaklub.

Kiegészítés: A fotómon két vadon termett és egy termesztett gomba van. A bal felső a kétspórás csiperke Agaricus bisporus barna színváltozata. Az alsó a büdös galambgomba Russula foetens, ami kellemetlen szaga és égetően csípős íze miatt ehetetlen. A jobb oldali a kerti rétgomba Agrocybe dura, ami kissé kesernyés ízű, csekély étkezési értékű gombácska. Mérgező gombákat nem találtam a városban. Azonban sok jó gombafotó volt nálam. Felkészültem az ismeretterjesztésre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése