Május elseje

Reggel a buszból mobillal lőttem a képet két kedvenc légköroptikai jelenségemről, Tyndall-sugarak és napkutya, amiket pozitív jelnek tekintek. A délelőtt csodálatosan alakult. A délután is jó, csak annyira fáradt vagyok, hogy leginkább aludni vágyom. Gyorsan összefoglalom a kellemes meglepetéseket. Ma délelőtt láttam a vizsgálóban: szekszárdi csiperkét, körösi csiperkét, tövisaljagombát, májusi pereszkét, olaszgombát, fattyú kucsmagombát és simasüvegű kucsmagombát, valamint a sok-sok ehető gomba mellé egyetlen kis mutatóba hozott sárga kénvirággomba csatlakozott, ami gyengén mérgező. Kora délután a városi sötét kucsmagomba lakcímet is felkerestem és az utolsó egyben lévő termőtestet lefotóztam. Ráadásnak a dupla ünnep miatt a piac is pörgött, rengeteg vásárló volt. Hoztam haza bemutató termőtesteket. Alvás után majd készítek egy miniatűr gombaturkálót. Egész jó kis tavaszi kínálathoz volt szerencsém. Nagyon érdemes terepre menni. Ki kell használni az ideális nedvesség viszonyokat.
A negyedik fotón sereges tintagomba látható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése