Kétkörösköz

Megnyitottam a Google térképét, hogy rákeressek egy helyre és a központi hely, amit megjelenít nekem, pont "Kétkörösköz", szülőföldem. A megosztott adataimnak köszönhetően a Google pontosan tudja, hogy hol töltöm a legtöbb időt. Békéscsabáról járok át Gyulára és szívesen tartózkodok Doboz-Szanazug erdőtömbjeiben, ahogy a fő indikátor helyemen is, ami Póstelek. Beraktam egy ábrát, amit egy pdf-ből mentettem le, ami a térség botanikai értékeit mutatja be. Ezek közül többel találkoztam gombászat során, lásd a blogban lévő helyi virágfotóimat. Sajnos természetes erdőnk nincs, minden erdőtömb gazdasági célú faültetvény. Azonban az ültetvények az eredeti erdők helyén vannak. Ezért találhatók bennük botanikai értékek. Sajnos a folyamatos emberi háborgatás és a klímaváltozás az érzékenyebb fajokkal végez. A biodiverzitás csökkenése feltűnő. Szerencse, hogy van nemzeti parkunk, mert a természetes élőhelytöredékek utolsó menedékei az őshonos élőlényeknek. Pech, hogy nincs legalább száz hektárnyi védett erdőrész, amiben természetes folyamatok érvényesülhetnének. Túl kicsi az erdőterület, mindre szüksége van az erdészetnek. Illetve a klímaváltozás biztosan végezni fog a fás élőhelyekkel. Egyszerűen nincs elég víz a fáknak. Sok mindenről írhatnék, de már az összes témáról van több cikk a blogban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése