Novemberi fény

Ma gombásztárssal kimentem Póstelekre. Szombaton teszi le a szakellenőri képzés záróvizsgáját és igyekeztem megnyugtatni, hogy eleget tud. Tesztelgettem tudását, kérdéseket tettem fel neki, miközben végigmentünk a felmérő útvonalamon, amit 2012 óta több százszor bejártam. Novemberhez mérten meglepően üres volt. Tavaly fantasztikus őszünk volt, lásd a 2020-as visszatekintőmet az évszakra. A tizenegyedik hónap hihetetlenül pazar volt. Idén alig találtunk pár fajt és néhány termőtestüket. A 2021-es év életem eddigi legrosszabb gombász szezonját vágta hozzám. Természetesen jó volt a késő őszi bágyadt napsütésben sétálni. Rutinosan lőttem a fotókat a nyakamat húzó tükörreflexessel és 70-300mm kit objektívjével. A nyitóképen foltoslemezű lánggomba látható gombásztársam ujjai közt. Kint volt a rokona, az aranysárga, ami jóval nagyobb termetű. Készítettem fotót kései laskagomba bébi csoportjáról is. Látszott a korhadt fán, amin nőtt, hogy nincs kellően átázva. Az egész élőhely jóval szárazabb mint reméltem. Muszáj elengedem az idei évet és reménykedni egy jobb 2022-ben. Lásd a képválogatást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése