Egy terepgyakorlat képei

Október 16-án terepgyakorlatra vittem a 2020-21-es csabai szakellenőr csoportot. A tanfolyam ideje alatt többfelé jártak, legutóbb plusz terepenként a Zemplénbe mentek és többször voltak a Szigethegység erdőiben is, de én úgy döntöttem, hogy az utolsó előtti terep a háztájiban, vagyis a megyében legyen. Nagyon jól sikerült helyszínt választanom. Az októberi kis esők hatására a gombák is előjöttek. Csodás gombatúra jött össze. Olyan egzotikus fajok kerültek elő mint az ízletes vargánya, az arany tinóru, a céklatinóru (nem a rokona, a "hamis", ami gyakori a tölgyültetvényeinkben), és a büdös pereszke. Ezek termőtestei láthatók a nyitóképen. Volt nagy pislogás majd örömtánc a vargánya kapcsán. Nyári vargányában reménykedtem, sose gondoltam rá, hogy egyszer pont az ízletes kerül meg. Még most is fülig szalad a mosolyom. Totál hihetetlen, pedig itt a bizonyító fotó. Az apró gombákkal együtt mintegy ötven fajt találtunk, köztük harmincat, amik a tananyag részei. Másik meglepetés a gyűrűs pereszke volt, aminek baba termőtestei az utolsó képen vannak. Eredményes háztáji terepgyakorlat volt. Végre egy maximális jó élmény a szülőföldön. Lásd képválogatást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése