Az önbecsapás magasiskolája

Ma teljesen értelmetlenül több mint tíz kilométert sétáltam és órákon át talpon voltam. Legalább adott tanulságot az ostobaságom nekem. Kedd után ismét a Csigakertbe mentem, mert idén hetedik alkalommal délután a Muzsikál az erdő nyitóprogramjai voltak itt. Eddig egyszer sem mentem ki, és ezután már biztosan ki fogom hagyni az eseményt. Oh, mennyi tanulság! Felsorolni sok lenne. 2010-ben indítottam el a blogot a gombák iránti rajongásom hatására. A gombák pár év alatt ráirányították a figyelmemet az élőhelyeikre, így az erdőkre. Gyorsan feltűnt, hogy faanyagtermelő állományokként van kezelve a bonyolult kölcsönhatásokkal teli, önmagában élő rendszerként értékes erdő. Az évek során váltottam pár levelet helyi erdészekkel, és hát, tény, nem fogalmaztam finoman. Durr, berúgtam az ajtót. Viszont a fakitermelés se egy baba arcocska puszilkodós gyöngéd tevékenység, hanem brutális pusztítás. Ahogy én fogalmaztam, nudli a valósághoz mérten. Jó, elfogadom, hogy véresszájú sötétzöld hisztérika vagyok, aki sokkolta a szegény jó erdészeket, akik jó munkásemberként küzdenek az erdőkért. Ígérem, a jövőben nagy ívben kerülni fogom a zöldben járó embereket a szakmájuktól függetlenül. Valójában nincs közös érintkezési pontunk. Teljesen más szempontú értékrendszer alapján nézzük a világot. Sajnos igaz a megállapításom, hogy az ember sem különb akármely állatnál, ki van szolgáltatva alapvető ösztönerőknek, szükségleteknek, és ezek a valódi mozgatóerőink. Semmi eszmei, lelki szépség nincs. A valóság és a természet brutális. Jó, néha brutális majális, vagyis víg öldöklés. És még én vagyok a durva... Hagyom a témát. Megfogadtam, hogy hátrelévő időmet kizárólag olyan dolgokkal akarom tölteni, amik örömet okoznak nekem, és ennek érdekében nyíltan elutasító leszek. Vége az ártatlan ajándékozó időszakomnak. Sokat tanultam az emberi természetről és megértettem, hogy hogyan is kell bánni valójában veletek. Eddig tényleg hülye voltam, de "anyu ökölbe szorult keze" lettem. Fájni fog nekem, de eddig is fájt. Most másként lesz. Lásd képválogatást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése