Hidegcsepp kavargott

"Ha az időjárás jelentésekben a következő szakkifejezéseket hallom, mindig fülig ér a mosolyom, mert esőt jelentenek: sekély ciklon, meleg nedves szállítószalag, magassági teknő és hidegcsepp, okklúziós front, illetve ha a front hullámot vett, ez utóbbi is jó jel." Írtam mindezt 2015 augusztusában a Varázslatos szakkifejezések bejegyzésemben. A péntek meglepetés időjárását egy hidegcsepp okozta, amire nem számítottam. Valószínűleg a szerdáról csütörtökre átvonult hidegfront húzta magával északról a hideg légtömeget, ami lassan forogva megkavarta felettünk a levegőt. Amikor a levegő mozog és elegendő nedvesség van benne, beindul a felhőgyár. A nyitóképet dél körül lőttem a belvárosból, aminek a közelében apró zivatarfelhő vonult el. A záporesője pont látható a fotón. Ez volt a nap első felhője, aztán továbbiak követték.
Reggel a buszból álmélkodva néztem a gomolyfelhőket, hogy milyen sokan vannak. Messze északabbra látványosabb felhő is akadt, de arra nem volt jó rálátásom, így csak a közelebbi kisebb gomolyokat tudtam lefotózni a buszból a repülőtér mellett elhaladva. Sajnos a hidegfront, ami Baranya megyébe extrém jeget dobáló szupercellákat hozott, ide némi szélkáron és nyomni esőn kívül mást nem. Csütörtök reggel csalódottan láttam, hogy alkonyatkor ismét locsolnom kell, mert az udvar porszáraz maradt. Csalódottságomban nem számítottam rá, hogy a pénteki időjárás meg fog lepni. A kicsi felhő is morogva elhúzott, nagy ívben kikerülte a telket.
Délután fél háromra viszont nagyobb felhőtömb érkezett benne erőteljesebb zivatarokkal és egyszer csak arra lettem figyelmes a szobából a gép mellől, hogy szakad az eső. Rohantam ki a kamerával fotózni. Az esőcseppek áztatták a szőlőt. Pillanatok alatt rendkívül kellemes hűvös esőillat lett. A verandáról figyeltem az életet jelentő csodát, az esőt és közben majdnem ugráltam örömömben. Az eső sokkal hatékonyabb vízpótlás mint a locsolás, hiszen a levegőt is párássá teszi valamint hűt. A növényeken szemmel látható a pozitív hatása, és nekünk embereknek is jót tesz a kellemesebb idő. Ez az igazi nyár. Örülnék neki, ha így maradna. Utálom a hőséget. Gondolj csak bele, hogy lázas állapot esetén már 39Celsius fok környékén igyekszünk mérsékelni a lázat, miközben az idei első hőhullám 40Celsius fokkal tetőzött! Halálos hőmérséklet, ha magas páratartalom is társul mellé. Egyáltalán nem várom az újabb hőhullámot, és élvezem a jelenlegi szép időt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése