Jó érzések

2021 forró és száraz nyarán csendesen teszem a dolgomat. Az előadás sorozattal remekül telik az idő és nem érzem oly elviselhetetlennek a gombátlanságot. Vasárnap délelőtt a piaci helyemen a ma délutáni előadás anyagát vettem át, pontosítottam a fajokat, átgondoltam, hogy mit fogok mondani róluk. A mai téma az egzotikus gombák voltak. Három cikksorozatomból válogattam: Gombákkal a világ körül, Mindenevő ember, A boldogság kék gombái. Az évek során sok minden eszembe jutott, amivel bizonyíthattam a gombák egyediségét, értékét. Picit mikofób nemzet a magyar, de én mikofil vagyok és szívesen időzök a természet különcei közt. Rengeteg pozitív élményt adtak nekem. Kiskoromban megragadta a figyelmemet a gondolat, hogy ingyen élelem nő az út mellett. Annyira valószerűtlen volt, hogy nem a polcról veszek le valamit a boltban, hanem a nyílt ég alatt a földről veszem fel a jó gombát. Teljesen lenyűgözött. Azóta sok gomba faj ehető termőtestét kóstoltam meg. Több mint harminc fajé volt a tányéromon. Soroljam fel? Hűha. Hosszú lenne. De itt van egy cikk, amiben felsoroltam tíz kedvencemet. Imádom az ehető gombák változatosságát, de ugyanígy elkápráztatnak az ehetetlenek a szépségükkel. A keresésük pedig mindig izgalmas kincsvadászat. Bár a gombamániám okait is leírtam a blogban. Beletúrva az írásaim közé, kellemes meglepetés nekem, hogy mennyire odatettem magam a blogom szerkesztésekor. Azonban a gombák ilyen magas minőséget érdemelnek. Alább nem adhatom. Jó érzés foglalkozni a természet különceivel és továbbadni a lelkesedést és a tudást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése