Januári naptárlap

Új dolgot próbáltam ki, így fogalmam sincs, hogy a doc fájl előbb pdf majd jpg formátummá alakítva milyen minőségű kinyomtatva. De ezt direkt nyomtatandó lapnak szánom. Előre elkészítettem mind a 12 hónapot. A fontosabb ünnepeket és az újholdat, teliholdat jelöltem. Hiszen a néphit szerint a telihold kihúzza a gombákat a földből, vagyis idején nagyobb esély van a gazdag zsákmányra.
Természetjáróként az újév első napja nem január elseje, hanem március elseje, így most nem is kívánnék boldog új évet, pláne, hogy nekem csúf sorsfricskával indít 2021. Nem részletezem, nem a blogra tartozik.
Mit lehet csinálni természetkedvelő gombabolondként januárban? Az évzáró ciklon jó nagy csapadékot zúdított dél-keletre, mindenhol úszunk a sárban. Tehát a terepjárás nehezített. Ha viszont nekiveselkedsz és csak azért is külterületre mész, akkor szedhetsz téli fülőkét, júdásfülgombát, kései laskagombát, fotózhatsz mirigygombákat, rezgőgombákat, évelő taplókat, gombamúmiákat és számos mütyürkét, ha jó a szemed és a technikád.
A tél a nyugalom időszaka, de biztos vagyok benne, hogy egyáltalán nem fogunk unatkozni. 2020 kihat 2021-re is. Kitartás gombásztársak! Minden változik, a rossz sem tart örökké. Lám, a száraz tavasz ellenére a tavalyi év egyáltalán nem volt aszályos, sőt, pozitív csapadéktöbblettel zárt. Legalább a gombáknak örülhettünk. Reménykedjünk benne, hogy idén is így lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése