Gombamánia portfóliója

Holnap lesz a születésnapom, és mit kívánhatnék magamnak mint alkotó feladatot/munkát, amivel pénzt tudok keresni. De hogyan találhatnám meg a leendő megbízómat, ha nem adok hírt tevékenységeimről.
A szellemi szabadúszó életutam tele élményekkel és nemcsak én kaptam, hanem bőven adtam is. Komolyan veszem a társadalmi munkát, de ennek folytatásához meg kell teremtenem az anyagi bázist. Nem az egész világot kell megmentenem, hanem maréknyi ember gondolkozását megváltoztatnom. Ez is óriási feladat, és a sziszifuszi munka ellenére hiszek benne, hogy ez az, ami igazán megéri. A dolgaink tönkremennek, a pénz elinflálódik, de a természeti tudás megmarad. Az évek során képeztem magam, és gyakoroltam a tudásomat.

 Bár visszahúzódó, csendes jellem vagyok, de a célom érdekében szórakoztató, jó stílusú, nagy tárgyi tudású előadóvá változtattam magamat. Több mint harminc előadásom van, amiket időnként frissítek. Kedvenc témáimról gördülékenyen, hangszínemen változtatva, humorosan és komolyan, amikor éppen valamelyik szükséges, jól érthetően beszélek. Igaz, a gyors gondolkozásom miatt hajlamos vagyok a hadarásra, ezért hálás vagyok, ha a közönség szól, hogy túlságosan felgyorsultam. 
 Az elméleti tudás akkor igazán élvezetes, ha a terepen kerül kipróbálásra. Egy ideje nem számolom a túravezetéseimet, száznál megálltam. Elmélet és gyakorlat nálam ugyanolyan fontos. Örvendetes számomra, hogy az utóbbi időben felkapott kifejezés lett a japán "erdőfürdőzés". Az erdőjárás áldásos hatásait saját magamon tapasztaltam meg. Határozottan jobb a közérzetem túra után. Ha orvos lennék, receptre írnám fel a heti egy napos természetjárást mindenkinek. Jelentősen javít a testi-lelki állapoton.
A természet felfedezése a gyerekeknek talán még jobb szórakozás mint a felnőtteknek, mert bennük jobban pezseg a kalandvágy és az erdő sokféle érdekességet kínál nekik. Szívesen viszek terepre iskolásokat is. Ez a városi életformánk miatt még fontosabb mint gondolod, mert könnyű végleg elszakadni a természettől és idegenként tekinteni az éltető közegünkre, aminek védelme közös érdekünk. Ezért a gyermekeket még inkább hívni kell a zöldbe és megmutatni nekik az élet csodáját.
A védett gyászcincér és hasonló nagy méretű ízeltlábúink garantáltan lenyűgözik a gyerekeket. Ugyan a gombák a kiemelt kedvenceim, de természetbúvárként jól ismerem a hazai élővilágot. 2017 óta az erdő mint csodálatos ökoszisztéma a kedvenc témám. Igaz, a gombász a fák között találja a legtöbb gombát, mert az erdő tökéletes élőhelye a kedvenceimnek. Páratlan kincsestár, ahová szívesen bevezetek felnőttet és gyereket egyaránt.
Örömmel kiterjeszteném tevékenységi körömet. A 21. század pont olyan embereket kíván mint én, akik belső motivációtól hajtva az értékek megőrzését, azok bemutatását vállalta fel. Önzetlen vagyok, nagyon sok előadás és túra ingyenes, de az anyaggyűjtő/tudásomat bővítő utaimhoz anyagi bázisra van szükségem. Ezért szeretném, ha megbízási díjas felkéréseddel támogatnál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése