Adventi naptáram: 21


Szeptember 27-én a zempléni kalandhoz hasonló élmény ért minket az Erdélyi-szigethegységben. A kilencedik hónap időjárását több hidegfront és mediterrán ciklon alakította. 17-én ítéletidő tombolt Romániában. Vonalba rendeződött szupercellák vonultak orkán erejű széllel és sok csapadékkal. A vihar tönkretette Biharfüredet, és fákat döntött ki a Béli-hegységben is. Ennek okán alacsonyabb szinten maradtunk és hegylábi gyertyános-tölgyesekbe néztünk be tíz nappal később. Milyen jól tettük! Maximálisan teljesült a "jó időben, jó helyen". A tartós szárazság után az esőt igyekeztek kihasználni a gombák és tobzódtak. Soha ennyi bronzos vargányát nem láttam még szeptember végén. Ámuldozva sétáltam az ismerős ösvényen és botlottam bele a gyönyörű termőtestekbe. Öröm gombászat volt!
Ugyanakkor nagy bánatom, hogy a vihar sok helyen kidöntötte a lucfenyvest 1000 méter felett. Milyen lesz gombászni 2018-ban Biharfüreden?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése