Nagyon baba

A cseh kucsmagombát Verpa bohemica kerestem hétfőn, de nem találtam. Ma szerencsésebb voltam, mert véletlenül észrevettem két darabot. Nagyon kicsik még a termőtestek. A fotón látható példány 2 centis volt a fotózáskor. Legalább egy hét kell neki, hogy ehető méretűre nőjön. Tehát nem sietem el a következő látogatást a nyárfa ligetben.
A nedves, bokros, puhafás élőhelyeket kedveli. Ezért gyakori nyárfák alatt.
Idén elég szeszélyesen fejlődnek, mert már Pest megyében is találtak szedhető méretűeket, ahogy itt, Sarkad környékén is, de nálam, Békéscsaba külterületén mütyürkék csak. Valószínűleg a nyárfa ligetem mélyebben van mint a környéke és beül a hidegebb levegő, valamint vizesebb is. Tehát várok és türelmem jutalma sok-sok szép kucsmagomba lesz.
Ez az első jobb, ehető gomba, de a kucsmagombák közt a leggyengébb. Vizenyősebb húsa könnyebben romlik. 20 perces hőkezelés is javasolt, mert allergiás gyomorrontást okozhat. Azonban nem kell félni tőle. Leforrázás után főzöm meg és még sosem okozott panaszt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése