Meglepetés medvehagyma

A medvehagymát Allium ursinum Békéscsaba közelében fotóztam le egy természetvédelmi területen. Itt nem őshonos, a terület gondnoka ültetett el pár tövet néhány évvel korábban. Mostanra  a medvehagyma majd egy négyzetméteren virít. Remélem, hogy bőven fog sokasodni, és sok-sok év múlva hasonló látványban lesz része a terület látogatóinak.
A medvehagyma az árnyas, nedves, kissé savanyú talajú erdőket kedveli. Saját erdőtípusa van, a medvehagymás bükkös, ahol az aljnövényzet egyetlen tavaszi faja. Békés megyében a természetes erdők hiánya miatt ritka. Talán két helyen megtalálható, de saját szememmel még nem láttam vadon.
Könnyű felismerni erős fokhagymaillatáról, és a virágairól. Fotózás közben is éreztem áradó hagymaillatát.
A növényeket békén hagytam. Csak fotóztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése