Korhadékbontók tobzódása

A rőt fagomba volt a mai fotózás sztárja. Eleve akartam a faj termőtestéről szép képet készíteni, és a természet a lehető legszebbet tette az utamba. Első pillantásra el se hittem, hogy mennyire tökéletes és milyen jól néz ki. Örömmel guggoltam eléje, hogy megörökítsem a Canon kompakttal, ami 2018 nyara óta remek gombafotós masinám.
Jól tettem, hogy a szél ellenére elszaladtam fotós gombászni. A szélben az a kockázat, hogy letördeli a száraz ágakat, amik a fejemen landolhatnak, de akár meggyengült tövű fákat is kidönthet, ami már olyan nehéz, hogy leterítene. Tehát erős szélben nem szívesen mászkálok a fás élőhelyeken. De okos voltam, és a kisebb fákkal teli Csaba parkba mentem. Ezek kapcsán nem tartottam attól, hogy túl nagy ágak esnének le róluk, amik kárt tehetnének bennem. Szerencsére gallyakon kívül semmi nagy nem hullott fentről. Nyugodtan foglalkozhattam a gombák megörökítésével. Gyakori korhadékbontók voltak a mai modelljeim, de ennek ellenére némelyikről igencsak jó képet lőttem. Még a legközönségesebb gomba is tud esztétikai élményt nyújtani. Az egyszerű forma sokféle variációja megunhatatlan. Jó volt gyönyörködni a kedvenceimben, és látni a termőtesteik által, hogy milyen sokan élnek a csabai parkerdőben. A korhadékbontók zöme nagyon hasznos munkása a bioszférának. Lebontják a holt faanyagot. Lásd a képválogatást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése