Gombákkal zárom a napot

Ma csak fotózni akartam, kicsit lazítani, feltölteni magam a gombák között. Csak éppen velem volt Ati, akiből előtört a vérgombász és telepakolta kétszer a kosarat. Holnap a délutánt a gombák feldolgozásával töltöm el. Így jártam. De legalább kipróbálom a gombafasírtot. Van elég termőtestem kísérletezni. A pástétom nagyon jól sikerült kétszer is. Ráadásnak a gomba segít feltölteni D-vitaminnal a szervezetet. Ez nagyon fontos télen, amikor repkednek a vírusok, baktériumok és lopakodva terjed a covid. Ugyan évek óta nem voltam influenzás és nátha is több mint másfél éve kapott el utoljára, de stresszelek én is a covidtól. Ez másként csinálja ki az embert. Sóhaj. Nehéz figyelmen kívül hagyni. Azonban a sárguló zöldben nem volt más rajtunk kívül. Nyugodtan élvezhettük a gombák tobzódását.
Két hónapja jártam a kettes számú indikátor helyemen. Meglepett, hogy milyen régen. Akkor még nyár volt, most pedig igazi ősz, aminek biztos jele a korhadékbontók nagy száma. Fákkal élő gombát keveset találtam. Az okkerszínű tinóru meglepett, ami az ötödik képen látható. Ehető gombák közül a karcsú őzlábgombából lehetett igazán sokat szedni. Ugyanolyan jó mint rokona a nagy. Az óriás tölcsérgombát szintén a fák között gyűjtöttem, lásd nyitóképen a kosár mellett a termőtesteit. Aztán később a Körösök találkozásához elsétálva a gátoldalban pár darab lilatönkű pereszkét is találtunk. Gomba mindenhol. Csodálatos a tizedik hónap 2020-ban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése