Társasjáték

A vasárnap reggel kitalált társasjáték kézzel fogható modelljét elkészítettem a házban talált alapanyagokból. Gyakorlatilag játszható, működik, azonban kell hozzá négy játékos, hogy kalandosabb legyen. Atival ketten gyorsan végigmentünk rajta.
36 gomba, 6-6 szerencse és kockázat mező van. Sose lesz két egyforma menet, mert új játék kezdetekor ismét véletlenszerűen kerülnek fel a festett kupakok. Én mint játékmester sem leskelődök, hogy nekem is meglepetés legyen a játék. A gombás kupakokban szám van, ami gombát jelöl. Amikor a játékos felemeli csak nekem mutatja meg. Én elmondom az adott gomba három fontos határozóbélyegét és megmutatom a gomba képét. Ezután a játékos eldöntheti, hogy kosarába rakja-e. Ha igen, akkor lapra a neve mellé odaírom a gomba értékét és számát, és a kupak visszakerül a helyére. Az ehető gombáknak +5 vagy +10 az értéke. Utóbbiak kiváló csemegegombák. A mérgező gombáknak -10 vagy -5, de van egy, aminek -100 az értéke, és ez a gyilkos galóca. Ha kosárba kerül, a pontok összeadásakor garantáltan nullázza az eredményt, ahogy az történne a valóságban is. Gyilkos galócás kosarat annak további tartalmától függetlenül kötelező kiüríteni.
A játékot a legtöbb pontot összegyűjtött játékos nyeri. 

6 kockázat mező lényege, hogy érzékeltesse a természetjárás során jelentkező esetleges veszélyeket. Kockázat mezőre lépéskor újradob a játékos, ha egytől háromig dobott, akkor beleszaladt a veszélybe, kosarát elhagyja és vissza kell térnie a kezdőmezőre. Ha négytől hatig dobott, akkor szerencséje volt és kikerülte a veszélyt. Mehet tovább. Kockázatok: darázsfészek, (vad)állat, baleset, eltévedés, zivatar, védett terület. Ilyen helyeken nem szabad gombászni, teljes joggal csaphat le a tilosban járóra a természetvédelmi őr.
6 szerencse mező: 2x, az addig gyűjtött pontokat szorozza meg, ha még nincs pont, a játék végén felhasználható; +, kockázat mezőre lépéskor dobhat újra a játékos, hogy elkerülje; ?, a játékos kérdezhet a játékmestertől, amikor gombát talált; Jolly Joker, kockázat mezőt hatástalanít, ha a játékos 1-3 dobott a mezőre lépéskor; +10 pont, valami jó csemegegombát talált; visszafelé mutató nyíl, elhagyott gombáért, amit átugrott, visszatérhet és eldöntheti, hogy kell-e neki.
Kíváncsi vagyok, hogy a gyerekeket érdekelni fogja-e a játék, mert direkt nekik találtam ki, hogy szórakoztatva oktassam őket. 


Megjegyzés: A játékot a gombász nap második felében fogom elővenni, amikor már bemutattam a 36 gombát. Akik figyeltek, előnyben lesznek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése