Esőben pancsolás


Negyed egykor egyszer csak ömleni kezdett az eső és több mint egy órán át zuhogott. Hazafelé sétálva az esernyő ellenére átázott a táskám, az ingem ujja, a nadrágom szára és a vászoncipőm. Az egyenetlen járdákon voltak olyan mélyedések, amikbe bokáig belemerültem, ahogy átgázoltam rajtuk. Az ereszcsatornákból ömlött a víz, az utakon hömpölygött a lefolyók felé. Évek óta ilyen hosszan tartó felhőszakadás nem érte a várost. Ez már olyan eső volt, ami mindent eláztatott, nemcsak engem és a táskámban lévő holmijaimat. De én picit sem bosszankodtam, hanem örvendeztem. A pocsolyákon való átgázolás a gyerekkoromat idézte elém. A nyári eső most is langyos volt, és gyerekként imádtam állni alatta. Nagyon élveztem a jelenben a régi örömet.
A mobilos fotót fedett rész alól készítettem. A csatorna víztükrén jól látható, hogy mennyire erőteljesen és sűrűn zuhogott az eső. Ha dombvidéken lenne a városom, tutira villámárvíz sújtott volna minket.
Ezt az esőt nem jelezte előre a mobil alkalmazás, mára záporokat ígért. Aztán megkaptam életem eddigi legnagyobb felhőszakadását. Talán egy havi eső is lezúdult a hullámzó frontrendszer felhőzetéből.
Sajnos hétvégére ismét visszatér a kánikula és az év 28. hete végig forrónak ígérkezik, de ennek a mai esőnek be kell indítania a városlakó gombákat. Kár, hogy a mostani kellemes időjárás csak pár napig tart. Egy hét múlva ismét 35 Celsius fok környékén lesz a napi maximum. Dögletesnek látszik 2024 nyara is a GFS modellfutása alapján, ami a harminc éves átlagnál bő tíz fokkal melegebb júliust jelez.
A tartósan 30 Celsius fok feletti napi maximumok nem normális nyári értékek. Ez már bizony a melegedő klíma jele. Sokan keverik a régi nyári meleget a jelenkori hőséggel. A kettő nem egy és ugyanaz és a tartós hőségnek számos negatív hatása van. Régebben a mai idő teljesen normális volt nyáron, és a beékelődő forró napok voltak az extremitások. Most a pár nap enyheség a kuriózum és a hőség a megszokott(?).
Remélem, az időjárás okoz még meglepetést, és jönnek a hőséget megtörő esőt adó hidegfrontok! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése