Ne feledd el, amikor boldog voltál

Sok tucat kedvenc fotóm van, és ez az egyik, amit 2019. július 21-én készítettem Doboz-Szanazugban a szabad-strandnál. Az előtérben mezei zsálya látható. A képpel remekül visszaadtam a nyári idő hangulatát.
Öt éve is meleg év volt, de nem ennyire mint idén, és nyáron több égi áldás volt, aminek köszönhetően teremtek a kedvenceim még a meleg évszakban is. Egészen sok gombafotóm van 2019-ből. Gombász szempontból remek évre tekinthetek vissza, magánélet tekintetében viszont nem, mert ebben az évben halt meg az anyám. 2020-ban pedig jött a Covid-19 és nyakunkba kaptunk egy hisztérikus periódust, ami megviselte az embereket és engem sem hagyott érintetlenül. Érezhető törés következett be 2019-ről 2020-ra váltva. Kicsiben új időszámítás kezdődött. Mások ezek a húszas évek. Bár számomra 2024 eddig egy abszolút pozitív év, kimondottan jól érzem magamat annak ellenére is, hogy jelentősen kevesebb a gomba és a klímaváltozás rákapcsolt. Sajnos a világtenger már nem képes elnyelni a plusz hőt, ami fékezte eddig a felmelegedést, szóval egyre melegebb éveink lesznek. Ez mindenre hatással van. Mi sem ússzuk meg. Ezért fontos, hogy észben tartsd a jó emlékeidet, mert ezekből tudsz erőt meríteni. Én se gondoltam volna kicsiként, hogy ennyi minden fog történni életem során, és ilyen nagy változásokat tapasztalok meg.
2019 egy olyan év volt, amikor minden évszakban találhattam gombát. Átjártam a hegyvidékre is gombászni, és a gombaklubot működtettem a könyvtárban. Szakmai szempontból maximálisan teljes volt. 
Ez most nem nosztalgia, hanem a közel múlt összevetése a jelennel, hogy akkor mi volt a jó és most mi a jó. Amúgy sem vagyok hajlamos megszépíteni a múltat, mert remek memóriámnak "hála" a sok rosszra is "pompásan" emlékszem. Szoktam mondogatni, hogy ha az életem újrakezdhetném, nem gyerekként mennék neki ismét az életnek, hanem húsz évesen. A húszas éveimben kezdtem rálelni az erőmre és kikupálódni, ami hosszú folyamat volt és eredményeit igazán a harmincas éveimben tapasztaltam meg.
Negyvenes éveimben a testi-szellemi hanyatlás természetes folyamata ellenére még mindig egészen jól vagyok és folyton bütykölök valamin és élvezem az anyagaim vagy a tudásom gyarapítását. Minden életszakasz tartogat valami érdekeset.
Lásd a képválogatásomat 2019 júliusából. 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése