Három vargánya

Szerdán elsétáltam a csabai piacra, mert oly gyorsan telik az idő, hogy hónapok óta nem láttam az öreget. Tudtam, hogy lesz nála hegyi gomba és a találkozáson túl mobilos képet is készíthettem három csinos termőtestről. Igen, nyári vargánya van a fotón. A négy vargánya az erdők királyai. A legnagyobb szerencse, ha egy gombatúra során mind a négy előkerül. Persze nem egy erdőből, mert három még összejöhet egy növénytársulásban, de négy sehogy sem. Legalább is személyes élményeim alapján. Most a nyári időben a kiadós zivatarokat kapott területeken vargánya-termőhullám van. A nyári vargánya kimondottan gyakori gomba, képes lenyűgözni termőtestei számával a gombászt. Én is láttam már tobzódni, amikor szinte fél méterenként belebotlottam. Ordítottam az örömtől. MINDENHOL VARGÁNYA! Nagyon mámorító élmény. Remélem, most sokaknak része van benne. A vargánya szárítva, feldolgozva még aromásabb mint frissen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése