Életképek

A Covid két éve szétverte a közösségi életet. Az online térről kiderült, hogy valójában eltávolít minket egymástól és az elidegenítés hatására inkább mindenki a saját törzsével tartja a kapcsolatot. Ismét törzsi társadalommá váltunk, és a kis csoportok közt nincs átjárás, hiányoznak az összekötő emberek. Lehangoló a valóság. Ezért picit sem lep meg, hogy a kreatív énjeim közül az író előretört és teljesen eluralkodott rajtam. A magányt enyhíti a történetmesélés. Több száz sosem volt élet, kitalált szereplő tobzódik képzeletem végtelen csarnokában. Gazdag lelki világom van, amit megtartok magamnak. Önmagam vigasztalására fejlesztettem a képzelőerőmet. A saját nyomoromat enyhítem az álmodozással, alkotással. Havi hetvenötezer forintból élek(?). Amikor a blogot írni kezdtem, szociális támogatás huszonnyolcezer forintjából léteztem. Mindig szegény voltam, de a lelkem gazdag. Csodás, hogy volt erőm adni. A Gombamánia életem egyik legjobb projektje.
Kár, hogy egy haszontalan bohóc vagyok. A bohóc szó miatt figyeltem fel véletlenül a megyei könyvtárban a könyvre, amit kikölcsönöztem. Eleve érdekelni kezdett a román irodalom a partiumi gombatúrák hatására. Örülök, hogy megismerhetem Norman Manea írásait és gondolatait. Pedig tényleg a vakszerencse vezetett a polchoz, amin megpillantottam a könyv gerincét, és egyből kézbe vettem. Minő ostobaság Kelet-Európa kis népeinek fújnia egymásra! Hiszen számos közös tapasztalatunk van, és ha a családfákat nézzük, egyetlen nagy rokonságot alkotunk. Undorodom a nacionalizmustól, amit mindig is egy szűk érdekkör szít a személyes haszonszerzése céljából. Annyira szeretnek egyesek a kereszténységre hivatkozni, miközben teljesen megfeledkeznek Jézus tanításairól. Én természetimádó pogány vagyok, de még bennem is több a krisztusi alázat mint a nagy szavakkal dobálódzókban! A pöffeszkedő nacionalistákat nagy ívben kerülöm. A közös nevezőt keresem, amin együtt állhatunk egymásba kapaszkodva.
"Pezsgő véredbe belopja magát a humor, és az a bizonyos bun simţ7 formál téged, amiről híres vagy, és amely sokkal inkább egy archaikus, pogány ösztönös bölcsességnek köszönhető, semmint ideológiai konstrukcióknak, legyenek azok vallási vagy esztétikai természetűek." Ez annyira találó volt, hogy kimásoltam magamnak. Igen, a jó érzés és a "józan ész" vagyis a földi tapasztalatok vezérelnek, azt tegyem mással, amit magamnak kívánok. Inkább jó fej vagyok mint seggfej és dacolok a pusztító trendekkel. Ezért töröltem a közösségi appokat a phabletemről és raktam a fő számomat egy régi nyomógombos telefonba. Ennek a készenléti ideje is jobb, napokig bírja egy töltéssel. Tehát telefonon és sms-ben elérhető vagyok. A többit az asztali gépről intézem. A phabletet a cikkben látható képi naplózásra, jegyzetelésre és dokumentum olvasásra/szerkesztésre használom, valamint zenehallgatásra. Ezekre van szükségem a jelen időszakban. Fáradtan és kiábrándultan baktatok a sírom felé. Fejemben sosem volt életek mulatnak. A mulatságuk szórakoztat. A való életből kiveszett az igaz játék, ami maradt ostoba kivagyiság. Inkább elvonulva töltöm hátralévő időmet. Jobban járok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése