Mátrai gombák

Július 19-én reggel hétkor rózsaszentmártoni szállásunkról átmentünk Mátraházára, mert Ati a forrás túrát szemelte ki mint pótlékát a patai Mátrának, ami elmaradt és szombaton lett volna. Nyolckor Ati regisztrált a 20-as távra és elindult. Pár száz méteren át követtem, aztán az első lejtőnél megtorpantam és hagytam a saját tempójában eltűnni a fák között az ösvényen. Én meg ottmaradtam a hegyoldalban a bükkfák között. A nyitóképet és a bejegyzés többi képet is ott lőttem, azon a pici szakaszon Mátraháza mellett. Jobb lett volna, ha többfelé is eljutok gombaügyben, de ennyi jött össze. Eredetileg gombát sem akartam gyűjteni, aztán a szórványosan felbukkanó fakó rókagombák felébresztették a szunnyadó hasgombászt bennem. Ami érdekes volt, hogy a másik ösvényen tölgyek alatt viszont pár darab rozsdásodó rókagombát találtam. Ha alaposabban megnézed az utolsó képet, akkor feltűnik neked, hogy bizony a dobozban két faj termőtestei voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése